poniedziałek, 18 stycznia 2016

"Normal is not the norm"

Zgodnie z tym, co poprzednio pisałam, ten post będzie się znacznie różnił od moich poprzednich (huehue) dokonań. Dziś będzie o tym, że mentalnie wciąż jestem w gimbazie. Przy okazji opowiem jeszcze o kilku posiłkach dziś zjedzonych i o kolorze skarpetek, które dziś miałam na sobie. A nie, wróć, od nowa!

Każdy ma jakąś tam swoją muzyczną obsesję i zdaję sobie sprawę z tego, że w tym przypadku jestem odosobniona, no ale inaczej nie byłabym sobą. Kiedyś wyskoczyli mi w propozycjach na Lans.fm. Niby olałam sprawę, ale nazwa zespołu nie dawała mi spokoju. Delain. W końcu, po paru miesiącach (i ujrzeniu po raz kolejny tej nazwy, tym razem na jakimś forum) dałam za wygraną.


Najfajniejszy band ever w składzie: Martijn - klawisze, Charlotte - wokal, Timo - gitara, Merel - kolejna gitara, Otto - bas, Ruben - perkusja

Przygodę z ich muzyką zaczęłam nadzwyczaj oryginalnie: weszłam na Jutuba i usłyszałam Frozen, bo to jako pierwsze mi wyskoczyło. Spodobało się i zaraz wywiało mnie do We Are The Others, i to tej najgorszej wersji, zalatującej jakąś techniawą. Ale nie zraziłam się, szperałam dalej. I okazało się, że znalazłam zajebisty zespół!

Pochodzą z Holandii, grają ostry, melodyjny, klimatyczny metal i mają teksty, których motywem przewodnim na ogół nie jest dupa maryśka. A przede wszystkim uważają, że inność jest super i nie trzeba się z nią kryć pokątnie. Mają na koncie cztery świetne płyty: Lucidity, April Rain, We Are The Others i The Human Contradiction. Oczywiście istnieje pierdyliard ostro grających zespołów z babkami na wokalu, ale głos Charlotte ciężko porównać z jakimkolwiek innym :)

I tak, dobrze wiem, że wielu osobników płci obojga zainteresowało się głównie liderką. W sumie trudno się dziwić: jest śliczna, inteligentna, oczytana, wszechstronnie utalentowana, wiecznie uśmiechnięta, i to ona jest aktualnie główną tekściarką kawałków Delain.



Tak, obserwuję Charly na Instagramie. Kocham to zdjęcie :D

W moim przypadku trudno o inny zespół, którego dosłownie żaden kawałek mnie nie odrzuca, choć oczywiście zdarzają się takie, których słucham rzadziej. Odkąd ich słucham, już kilka razy grali w Cebulandii i istnieje spore prawdopodobieństwo, że kiedyś tu wrócą. Powiedzcie, że kiedyś ich zobaczę na żywo, bo jak wieść gminna niesie, sami wychodzą do ludzi po koncertach :D

44 komentarze:

  1. Mówię zatem, że kiedyś ich zobaczysz! :) Takie grupy "z przypadku" często okazują się świetnym zaskoczeniem. Co do mnie, tym lepiej dla tego zespołu, że ich teksty faktycznie o czymś mówią. To skłania do posłuchania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście,choć szczerze mówiąc, najpierw zwróciłam uwagę na muzykę i wokal :)

      Usuń
    2. Nic dziwnego, w końcu czymś muszą przyciągnąć :) Wiele gwiazdeczek ma de facto piękne głosy, więc na moment, np. przy słuchaniu radio, zasłuchuję się w nich. Ale piosenki są tworzone jak dla idiotów i wychodzi klops.

      Usuń
    3. Kiedyś nawet w takiej Esce te hity były znośne i sporadycznie coś mi się spodobało, ale z roku na rok jest coraz gorzej.

      Usuń
  2. Hm. Właściwie metal to nie moja bajka. ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. W zasadzie właśnie słuchałam Chopina, ale jak metal z żeńskim wokalem... Wiedziałam, że się nie zawiodę :D Mój kumpel lubi takie zespoły i trochę ich słuchałam kiedyś. Np. Avantasia (niektóre kawałki), Victorians- słyszałam ich niedawno na żywo, są mega, szkoda że mają tak mało piosenek, oczywiście też Nightwish.
    Delain chyba kiedyś pokazywał mi inny kumpel :D Porzuciłam już metal dla szeroko pojętej alternatywy, ale ciągle dobrze mi się słucha i mają u mnie jakieś 8/10 :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Avantasię kojarzę tylko z nazwy, a o Victorians pierwszy raz słyszę, no i uwielbiam Nightwish :) Dzięki za kolejne propozycje :) A, i zazdroszczę kumpla tak obeznanego w ciężkim graniu :D U mnie to 9/10 :)

      Usuń
  4. spoko, ja jestem na etapie kolorowanek, więc mentalnie podstawówka XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolorowanki zawsze spoko, wczoraj kupiłam kolejną :D

      Usuń
  5. Byłam na ich koncercie ^^ I tak, wychodzą do ludzi, co prawda ja wtedy kupowałam sobie picie (xD) ale moja koleżanka ma z nimi zdjęcie. Grali jako support przed koncertem Sabatonu. Nie jestem ich wielką fanką, tzn. nie znam za dobrze, ale zachęciłaś mnie, żeby ich sobie posłuchać :) I wgłębić się w teksty.
    I na pewno jeszcze ich zobaczysz na żywo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale zajebiste uczucie, tak z przypadku odkryć taką perełkę, co nie?

      Usuń
    2. Oczywiście, mało tego, odkryłam więcej takowych :)
      Właśnie wtedy miałam być, no ale nie wypaliło, i jeszcze byli w listopadzie, ech...
      Miło mi w takim razie, sama też z chęcią obczajam propozycje innych :)
      Musi się w końcu udać :)

      Usuń
    3. A jakie jeszcze?
      Spoko, na pewno jeszcze przyjadą :)

      Usuń
    4. W sensie z babkami na wokalu czy ogólnie? :)

      Usuń
    5. Po dłuższym namyśle stwierdziłam, że mogłabym wymieniać do rana, ale tam gdzieś u góry masz link do mojego Lasta :D

      Usuń
    6. Aa, ok :D Chętnie obczaję :D

      Usuń
    7. Na spotify też można fajne zespoły wynaleźć, polecam :)

      Usuń
  6. Uuuu chyba się skuszę :D Jeśli mi się spodoba możesz zaliczyć to na dwoje konto. :) Szczerze mówiąc ja dzięki Last.fm poznałam wieeeele cudownych zespołów bez których nie wyobrażam sobie dziś funkcjonowania ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, zapamiętam :D
      Piąteczka w takim razie, to niesamowita kopalnia muzyki :)

      Usuń
  7. Mój gust muzyczny skrzywił się tak bardzo, że aż wstyd o tym mówić. Na pewno posłucham sobie ich twórczości i może się naprawię. Będziesz miała jeden dobry uczynek więcej na koncie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać, jak wrażenia po przesłuchaniu :)

      Usuń
    2. Przesłuchałam sporo ich piosenek i powiem Ci, że są naprawdę dobrzy! Wokalistka ma super głos i można go słuchać i słuchać... Z drugiej jednak strony mam w sobie takie coś, że w tego typu zespołach bardziej lubię kiedy to facet śpiewa xd

      Usuń
    3. W sumie to zrozumiałe, bo jakby nie patrzeć, to ta płeć dominuje w metalu :)

      Usuń
  8. oo, nigdy o nich nie słyszałam :) w każdym razie wiem, jak to jest, mieć zespół, który tak się uwielbia...

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam to uczucie- lista zespołów "jak zobaczę ich na żywo mogę umierać":D I zobaczysz, na pewno zobaczysz, bo te marzenia nawet dość łatwo się spełniają w naszym świecie:)
    A tak w ogóle nigdy ich nie słyszałam, czy wiesz?:D Muszę się zapoznać bliżej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ta lista zawierałaby spokojnie przynajmniej kilka :)
      Najpierw muszę znaleźć ekipę, bo nocowanie na jakimś dworcu to nie moja bajka :D
      Daj potem znać, jak wrażenia :D

      Usuń
  10. Delain podpowiedziało mi też last.fm i bardzo przyjemnie mi się ich słucha ;)
    U mnie z tym introwertyzmem to tak pół na pół w sumie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz :)
      W sumie masz dobrze, idealnie wręcz :D

      Usuń
  11. Faktycznie, post inny niż reszta :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie takich więcej, oczywiście nie non stop :D

      Usuń
  12. Heh... można powiedzieć, że to przeznaczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hello it would be nice if we follow each others and support each other. Let me know when you do and i'll return.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiem, że nagrali jakieś piosenki z Marxo Hietalą, który jest jednym z moich ulubionych wokalistów. Jak je oceniasz?

    Zapraszam na nową recenzję na NAMUZOWANI.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie mieć taki zespół, tyle powiem :) Swój wielbię od lat dziewiętnastu, a Twój lecę poznać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, to dopiero fascynacja, mi każda przechodzi po kilku latach :D

      Usuń
  16. Nie znam, nie znam. Ale w gimbazie sama słuchałam mnóstwa zespołów wygrzebanych gdzieś z czeluści internetów, więc rozumiem Twoje porównanie do mentalnej gimbazy. XD

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja za czasów młodzieńczego buntu słuchałam Eminema. A teraz słucham różnych piosenek, które mi się po prostu spodobają <3

    OdpowiedzUsuń